• Cassà de la Selva

    Cassà de la Selva

Entitats

Una entitat és una agrupació de persones que s’uneixen de manera voluntària, lliure i solidària per aconseguir, sense ànim de lucre, una finalitat comuna d’interès general o particular.

A Cassà de la Selva el teixit associatiu és molt potent i es considera que les entitats són les que contribueixen a dinamitzar la vida cultural i social del municipi. És per això que el consistori aposta fermament per les associacions sense ànim de lucre del poble. 

 

 

Les entitats de Cassà

A  continuació podeu consultar les entitats del poble (només les que han autoritzat la publicació de les seves dades de contacte). Si voleu més informació sobre alguna de les associacions podeu contactar amb la tècnica d'Entitats a través de l'adreça Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o el telèfon 972 46 00 05. 

 

Suport a les entitats

L'Ajuntament de Cassà creu en la feina que fan les entitats i és per això que posa a la seva disposició l'assessorament que necessitin, així com el suport logístic i comunicatiu que faci falta. Les entitats que vulguin organitzar qualsevol acte, tinguin dubtes o vulguin fer qualsevol altra aportació poden contactar amb l'àrea d'Entitats.

CONTACTE

Ajuntament de Cassà

Rambla Onze de Setembre, 107

17244 Cassà de la Selva

Telèfon: 972 460 005

Direcció electrònica: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Formalització d'una entitat

CONSTITUIR L'ASSOCIACIÓ

Per a formalitzar l'associació cal que es reuneixin tots els membres fundadors i redactin els següents documents:

  • Acta fundacional de l'associació: document privat en el qual els socis acorden la constitució de l'associació, l'aprovació dels Estatuts i l'elecció de la Junta Directiva. També ha d'incloure les dades personals (nom, cognoms, DNI, domicili i signatura) de tots els socis fundadors. 
  • Estatuts de l'associació: normes per les quals s'ha de regir l'associació. Poden ser modificades. Com que és una norma objectiva, ha de servir les finalitats proposades en la seva constitució i adaptar-se al màxim a la realitat de l'associació. Als Estatuts hi ha de constar: la denominació, les finalitats determinades, domicili, àmbit, òrgans directius i forma d'administració, admissió i pèrdua de la qualitat de soci, règim disciplinari, drets i deures, procediment de modificació dels estatuts, patrimoni fundacional, destinació del patrimoni social i taxes. 

 

INSCRIURE L'ASSOCIACIÓ AL REGISTRE GENERAL DE DRET I ENTITATS JURÍDIQUES

Aquest òrgan porta el registre de les associacions de règim general. En queden excloses, perquè tenen registres específics, les associacions polítiques, religioses, esportives de competició oficial i les professionals que regulen drets laborals (Sindicats i patronals). Quina documentació s'ha de presentar?

  • Sol·licitud d'inscripció d'una associació (document necessari per iniciar els tràmits de constitució de l'associació. El tràmit es pot realitzar presencialment, cal abonar una taxa de 60,10€, o telemàticament.
  • Acta fundacional de l'associació (originals)
  • Estatuts de l'associació (originals)

 

OBTENIR EL NIF PROVISIONAL

Un cop l'associació estigui inscrita provisionalment al Registre de Dret i Entitats Jurídiques, podeu obtenir un NIF provisional a les Delegacions de l'Agència Tributària. El NIF és necessari per poder iniciar l'activitat econòmica de l'associació, per exemple poder emetre factures. La documentació que cal presentar a Hisenda és:

  • Model 036 emplenat
  • Còpies dels documents presentats al Departament de Justícia (estatuts, acta fundacional i sol·licitud)
  • Fotocòpia del document identificatiu de la persona que signa el Model 036 (ha de ser un dels socis fundadors de l'associació)

 

Si necessites més informació pots prémer aquí

end faq